Tiedätkö miltä näyttää käytön tukihenkilön työpäivä Vetonaulalla?
Olemme viime aikoina esitelleet uusia työntekijöitämme mutta tänään vuorossa on jo kahdeksan vuotta Vetonaulan asiakkaiden ongelmia ratkonut Juha Penttinen.
Heippa Juha, kertoisitko hieman taustastasi ja kuinka päädyit Vetonaulalle?
Koulutustaustaltani olen AMK insinööri ja suuntauduin opinnoissani tietoliikennetekniikan puolelle. Kuten sanoit, olen ollut nyt Vetonaulan porukassa noin kahdeksan vuotta. Ennen tänne tuloa tein erinäisiä IT-tuen tehtäviä eri organisaatioissa, esimerkiksi IT roll-out projektien suorittamista, onsite IT -tukea sekä Service Desk -työskentelyä Ruotsissa. Kun siirryin Vetonaulalle, suoritin samalla konsulttiyrityksen kautta CompTIA Security+ koulutuksen ja sertifikaatin.
Millaisista palasista työpäiväsi tyypillisesti koostuu?
Pääsen viikoittain selvittämään monentyyppisiä haasteita, jotka liittyvät laitteisiin, ohjelmistoihin tai verkkoyhteyksiin. Lisäksi työpäivään saattaa kuulua myös erilaisten tilauspyyntöjen prosessointia asiakkaalla. Teen lisäksi todella paljon yhteistyötä asiakasyrityksen IT-organisaation kanssa.
Minkä sanoisit olevan työssäsi parasta?
Työmme suolana on asiakkaiden ongelmien selvittäminen. Pyrimme aina auttamaan kaikissa tapauksissa parhaamme mukaan ja usein ongelmatilanteet selviävät jo ensimmäisen yhteydenoton yhteydessä.
Meillä on myös Vetonaulalla todella vahva auttamishaluinen työympäristö ja tiimityöskentelymme menee ehdottomasti top 3 -listalle. Sanoisin myös, että työskentely maailmanlaajuisen IT-organisaation kanssa on yksi työni parhaista puolista.
Mikäli haluat tutustua lisää Vetonaulan timanttiseen jengiin, käy tutustumassa meidän porukkaan täältä!