Valtakunnallinen kasvu tarvitsee joustavan ja ketterän IT-kumppanin
Autoklinikka on valtakunnallisesti toimiva vahinkokorjaamo, jonka toiminnan keskiössä ovat vastuullisuus, ympäristö ja laadukas palvelu. Autoklinikalla on yli 60 korjaamoa sekä yli 400 työntekijää ja uusia pisteitä avataan useita vuosittain. Valtakunnallisuus ja kasvu asettavat Autoklinikalle erityistarpeita IT-palveluiden jatkuvalle kehittämiselle. Kumppaniksi näihin haasteisiin Autoklinikka on valinnut Vetonaulan jo vuodesta 2017 lähtien.
“Kyllähän yrityksen kasvaessa IT-palveluiden ulkoistus on yleensä kannattavin ratkaisu. Autoklinikka on loistava esimerkki siitä.”
-Juuso Eskola, Customer Success Manager, Vetonaula
Autoklinikka haluaa olla toimialallaan edelläkävijä digitaalisissa palveluissa. Edelläkävijyyteen pyritään esimerkiksi pilvipalveluiden, digitaalisten koulutusmateriaalien ja digitaalisten viestintäkanavien monipuolisen käytön avulla. Tätä oli kuitenkin haastavaa toteuttaa ilman asiantuntevaa IT-kumppania.
Monipuolista osaamista ja helppoa yhteydenpitoa
IT:n kehittämisen kanssa ei onneksi tarvitse jäädä yksin: IT-osaamisen voi nimittäin ulkoistaa asiantuntevalle ja luotettavalle kumppanille. Tämä kuitenkin edellyttää saumatonta yhteistyötä ja asiakkaan tarpeiden ymmärrystä. Yhteistyön keskiössä on yhdessä räätälöity helppokäyttöinen palvelukokonaisuus, jossa tärkeää on jatkuva kehitys, luotettava kumppanuus ja IT-kokonaisuuden yhtenäisyys toimipisteiden välillä.
”Yhteistyö Vetonaulan kanssa on sujunut enemmän kuin hyvin. Vetonaulalta on kyllä saanut todella asiantuntevaa, ihmisläheistä ja innovatiivista palvelua. Esimerkkinä Vetonaulan huikea ratkaisu etävahinkotarkastuksellemme. Microsoft Teamsillä rakennettu järjestelmä mahdollistaa sen, että asiakkaat voivat halutessaan hoitaa vahinkotarkastuksen etänä, ajamatta toimipisteellemme.”
-Heli Avikainen, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Autoklinikka
Autoklinikan IT-toimintojen kehittämisestä ja hallinnasta vastaa Vetonaulan IT-manageri, joka pitää huolta yhteydenpidosta, tietoturvan sekä esimerkiksi Microsoft 365 -lisenssien ajanmukaisuudesta ja kokonaisuuden kehittämisestä. IT-manageri on tukena ja turvana arjessa ja hoitaa vaivattomasti uudet avattavat toimipisteet toimintavalmiuteen.
Arjen ja kasvun pelastaja
Autoklinikan IT-kokonaisuus vapauttaa aikaa olennaiseen, kuten yrityksen kasvuun. Autoklinikka on tyytyväinen siihen, miten paljon IT-palveluiden ulkoistaminen voi tuottaa yritykselle esimerkiksi säästettyjen työtuntien osalta. Kokonaisuus on myös niin helppokäyttöinen, että sitä käyttää vaivattomasti kaikki työntekijät, aina peltisepistä työnjohtajiin ja toimistotyöntekijöihin.
“Onhan tuo IT-kokonaisuus sen verran helppokäyttöinen, että sen ottaa vaivattomasti käyttöön ihan jokainen. Tätä helpommaksi ei pääse! Lisäksi Vetonaulan tuki maksujärjestelmän ja pankkikorttilaitteiden kanssa on ollut korvaamatonta”.
-Valtteri Savolainen, tietojärjestelmäpäällikkö, Autoklinikka
Arjen työskentelyssä suoraviivaisuus ja IT-tuen helppo lähestyttävyys ovat myös Autoklinikalle tärkeitä asioita. Erityistä turvaa Autoklinikka saa tukipalveluista, kiinteästä kuukausihinnasta ja asiakassuhteen jatkuvuudesta.
“Vetonaulalta kaikki tuki löytyy yhden numeron takaa. Meidän ei tarvitse kuin pirauttaa ja saamme tukea sekä IT-laitteiden käyttöön että mahdollisiin kehitysehdotuksiin. Uutta toimipistettä perustaessa riittää, kun ilmoittaa osoitteen ja uusi toimipiste hoidetaan toimintavalmiuteen. Selkeä hinnoittelu ja kiinteä kuukausihinta helpottavat budjetointia ja pitävät kustannukset kurissa.”
-Antti Lehto, talousjohtaja, Autoklinikka
Lisätietoja Autoklinikasta osoitteessa https://autoklinikka.fi